Moe wakker worden. Hoe komt het? + Slaaptips

Een nacht van acht uur maken, en alsnog brak wakker worden. Het gebeurde me de laatste tijd iets te vaak. Het zal wel met de winter te maken hebben en dat het zo laat pas licht wordt, dacht ik, maar het is wel vervelend dat ik me deze donkere dagen veel vaker moe voel. Als je weinig energie hebt, heeft dat bijna altijd als eerste te maken met je voeding. Je eet bijvoorbeeld wel van alles, maar als daar niet voldoende voedingsstoffen in zitten (croissants, wit brood, frikadellen..etc.) dan blijf je je duf voelen.

 

Meer bewegen helpt trouwens ook heel goed tegen een winterdip heb ik gemerkt. Het lijkt tegenstrijdig, maar vaker sporten geeft je veel meer energie. Al is het maar de trap even 2x op en af lopen. Ik ga tegenwoordig lekker vaak met mijn zus naar de sport/yoga school, zodat ik uit kan kijken naar een gezellig uitje, in plaats van een afmattend uur.  Accepteren dat je alles in de winter wat rustiger aan mag doen is ook een goeie. Minder licht geeft ons nu eenmaal minder energie. In deze video deel ik op welke manieren ik allemaal ontstress.

Aangezien ik mijn stresslevels goed onder controle heb, en voldoende sport en eet, moest mijn dufheid dus ergens anders aan liggen…aan mijn slaappatroon. Je slaappatroon is zoiets vanzelfsprekends dat je niet zo snel nadenkt over de impact van 20 minuten eerder of later opstaan. En dat je beter slaapt als je vaker buiten bent, wist ik eerst ook niet. Ik ben een beetje gaan experimenteren met mijn slaapgedrag en maakte daar deze video over.

Dé slaaptip die uit de reacties onder de video is gekomen is de app Sleepcycle. Deze app trackt hoe je slaapt, en laat zien wanneer je in je diepe, in je lichte of in je remslaap bent. Hij laat je wekker precies afgaan op het moment dat het voor jou het beste uitkomt.

Meer van Sanny op je wall? Like Sanny Zoekt Geluk!

Altijd op de hoogte blijven van de laatste videos? Abonneer je hier 🙂

Dit vind je misschien ook leuk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>