Het ochtendritueel van goaldigger Eve Tomaszewski

 

Ochtendrituelen ze kunnen je dag maken of breken. Je weet dat de tijd nemen in de ochtend om te sporten, mediteren of lezen voor een vliegende start kan zorgen, maar in hoeverre lukt dat allemaal in het echte leven? Elke week vraag ik een inspirerend persoon naar zijn/ haar ochtendritueel. Vandaag doen we het ochtendritueel van…

EDITOR EN GOALDIGGER: EVE TOMASZEWSKI

Deze knappe vrouw schrijft graag verhalen. Haar werk is gepubliceerd in magazines als Grazia, ELLE, Cosmopolitan en L’Officiel. Maar wat we stiekem veel leuker vinden is haar platform The Goaldiggers Club. Hiermee wil ze vrouwen inspireren om hun doelen te bereiken. En ze bouwt hiermee een community van vrouwen die elkaar supporten in hun weg naar succes. Volgens mij is dat doel in elk geval behaald. Ik vroeg Eve a.k.a ‘The Snooze-queen” wat haar gewoontes in de ochtend zijn.

EVE, IN HOEVERRE BEN JE BEWUST BEZIG MET JE EIGEN OCHTENDRITUEEL? EN WAT IS HIERVAN DE IMPACT OP JE DAG?

“Ik ben sinds kort veel meer bezig met mijn ochtendritueel. Je kunt meer bereiken als je het maximale uit je ochtend haalt. Dat heb ik gelezen in vele business minded boeken.  You are a badass van Jen Sincero en De zeven eigenschappen van effectief leiderschap van Stephen Covey kan ik alle ambitieuze vrouwen aanraden. Ik heb het in de praktijk ook gezien bij ondernemende vrouwen om me heen. Ik geloof dat je succesvoller kunt worden in je carrière en kunt zorgen voor meer peace of mind als je de dag goed begint.”

BEN JE EEN OCHTENDMENS? 

“Ik ben helemaal geen ochtendmens. Sterker nog: snoozequeen is mijn middle name. Ik vind het verschrikkelijk om vroeg op te staan. Het valt ook helemaal niet mee om mezelf aan te leren om het wel te doen. Het lukt me nog niet om elke ochtend vroeg op te staan. Meestal wordt het 8.00. Soms 8.30! Ik blijf proberen.. Ik geef mezelf de tijd om er aan te wennen en het mezelf als routine aan te leren. Succes doesn’t happen overnight! Elke ochtend zet ik mijn wekker vijf minuten eerder. Mijn doel is om binnen drie maanden vijf dagen in de week om 6.30 op te staan. Misschien komt er ooit nog wel een dag dat ik dat doe met een big smile, haha.”

WAT IS VAAK DE EERSTE GEDACHTE DIE JE HEBT ALS JE ’S MORGENS OPSTAAT?

“Nee. Ik wil niet! Begrijp me niet verkeerd. Ken je die quote: create a life worth waking up for? Ik ben altijd bezig met het creëren van een leven dat het waard is om voor uit bed te komen en dat is gelukt: ik doe wat ik leuk vind, heb eigenlijk nooit het idee dat ik aan het werk ben, de mensen om me heen zijn inspirerende en liefdevol en ik ben blij met mezelf. Ik ben gewoon moe als ik mijn ogen open doe, I can’t help it, haha.”

HOE ZIET JOUW DAGELIJKSE OCHTENDRITUEEL ERUIT? 

“Als ik mezelf na drie keer snoozen uit bed heb gedwongen loop ik naar de douche, de laatste tien seconden draai ik het water kouder om goed wakker te worden. Dat went nooit, geloof me. Als ik mezelf heb afgedroogd breng ik met een watje micellar water aan van Bioderma. Daarna doe ik dagcrème op, ik gebruik momenteel Charlotte’s Magic Creme van Charlotte Tilburry.

Daarna maak ik mezelf op met foundation, ik heb alle designermerken geprobeerd, maar gebruik nu Nutri Lift Gold van L’Oréal. Mijn blush is van &Other Stories, de kleur stockinette nude is een topper. Daarboven breng ik de Watt’s up highlighter van Benefit aan. Ik doe de babydoll mascara van Yves Saint Laurent op en bewerk tot slot mijn wenkbrauwen met een wenkbrauwpotlood van Mrs. Highbrow in de kleur medium brown. Dan is het tijd om mijn haren te föhnen en mijn coupe met wax en haarlak in model te brengen.
Verder neem ik altijd even de tijd om te mediteren. Ik leg mijn matje in het midden van mijn woonkamer en blijf daar minimaal 5 minuten, maar meestal tien minuten zitten. Niet heel lang, maar wel genoeg om even mijn gedachten los te laten en rust te creëren in mijn hoofd. Het helpt me ook om gedurende de dag om rustiger en gefocust te blijven. Als ik klaar ben met mediteren zet ik een intentie voor mijn dag. Dat varieert van “ik kan alles wat ik wil bereiken” tot “vandaag ga ik goed voor mezelf zorgen”. Als ik een afspraak buiten de deur heb haal ik bij de Coffee Company of Lot Sixty One een soya latte met hazelnoot siroop (dat is voor mij een geluksmomentje) anders ga ik thuis aan het werk.”

Hoe ziet jouw ontbijtje eruit? 

Ik moet van mezelf ontbijten en zorg ervoor dat ik altijd amandelmelk, havermout en blauwe bessen in huis heb, daar strooi ik nog wat glutenvrije boekweit granola van Eat Natural overheen. Alsnog gebeurt het regelmatig dat ik mijn ontbijt oversla. Als ik ontbijt dan doe ik dat op de bank of staand bij het aanrecht als ik haast heb. Ik drink wel altijd een groot glas lauwwarm water met een schijfje citroen.

HOE ZIET JOUW IDEALE OCHTENDRITUEEL ERUIT? IS ER IETS WAT JE ZOU WILLEN VERANDEREN? 

“Het lukt me nog niet zo goed om vroeg op te staan, dit zou ik heel graag willen veranderen, maar daar werk ik aan. Verder ga ik soms toch nog de deur uit zonder te ontbijten, ook dat moet echt anders.”

STEL JE STAAT OP EN VOELT NIET ECHT DE ENERGIE OM DE DAG DOOR TE KOMEN, IS ER DAN IETS DAT JE DOET OM JEZELF TE MOTIVEREN?

“Natuurlijk gebeurt het wel eens dat je ‘s morgens niet energiek bent en dan is de verleiding groot om lekker te blijven liggen. Als je jezelf de ruimte geeft om dat te doen, raak je uit je ritme. Als je je vast houdt aan je ritme zullen de momenten dat je je ’s morgens niet energiek voelt steeds minder voorkomen. Daarom ben ik mezelf aan het aanleren om elke ochtend op dezelfde tijd op te staan.  Als ik op momenten dat ik liever wilde blijven liggen toch opsta, ben ik na mijn ochtendroutine trots op mezelf dat ik het toch heb gedaan en dat geeft me op dagen dat ik me in eerste instantie niet energiek voelde meteen een boost.”

Eve interviewde Sanny over haar ochtendritueel, en dat lees je hier op The Goal Diggersclub

 

Foto credits: Myrthe Giesbers

Dit vind je misschien ook leuk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>