3x gezond ontbijt

Omdat we van alle kanten horen dat we minder brood moeten eten probeer ik gevarieerder te ontbijten. Maar ik vind dat er niet zoveel lekkere en gezonde ontbijtjes zijn, ik houd bijvoorbeeld totaal niet van havermout. Hoewel mijn favoriete spelboterhammetje met pindakaas nog regelmatig voorbij komt, ben ik inmiddels ook gek op de volgende drie ontbijtjes:

1. Quinoa

Ontbijten met Quinoa geeft je meteen een lekkere powerboost. Ik kook aan het begin van de week alvast Quinoa voor een aantal dagen, dat scheelt tijd in de ochtend. Nodig: 5 el gekookte Quinoa, 1 peer in stukjes, wat rozijnen, walnoten, een theelepel kaneel en wat bio honing. Super lekker.

 

2. Ei met groenten

Een gebakken ei met een paar handjes gebakken spinazie en champions. En 1 tomaat in plakjes gesneden en gebakken.

 

3. Kokos Yoghurt

laat een klein kopje kokosmelk een nachtje met 2 TL chiazaden intrekken, en meng dat de volgende dag, laagje voor laagje met:

– noten

– vers fruit zoals passievrucht, bramen, frambozen, blauwe bessen

– muesli/ amarant

– en optioneel nog wat geiten- of kokosyoghurt.

 

Dit vind je misschien ook leuk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>