Dag #21 Positiviteit verspreiden

Hoe gaat het met alle doelen? Check dat vandaag even bij jezelf! Vandaag gaan we focussen op relaties met anderen:-) Want daar worden we het gelukkigst van.

Ps: Altijd op de hoogte blijven van de laatste videos? Abonneer je hier 🙂

Dag #20 Love yourselfie

Deze video mag je niet missen in de Motivatie Maand! We gaan focussen op al jouw leuke dingen!

Ps: Altijd op de hoogte blijven van de laatste videos? Abonneer je hier 🙂

Dag #19 Tips om te ontspannen in de avond

Mijn muzieklijst, kaarsjes en favoriete app helpen mij om de drukte van de dag los te laten en helemaal te ontspannen. Hoe pak jij dit aan?
Dit is mijn Spotify lijst.

En de app heet: Relax Lite van Andrew Johnson (voor Iphone en Android).

Dag #18 Hoe herken ik mijn intuïtie?

Elke dag post ik om 06:30 een nieuwe video in deze motivatie maand. Vandaag een heel belangrijk onderwerp: Intuïtie. Naar je intuïtie luisteren en hierop vertrouwen geeft mij zoveel power dat ik hier een groot deel van mijn geluksgevoel vandaag haal. In deze video leg ik je uit hoe ik de deuren open naar mijn intuïtie. Ik hoop dat jij hier ook wat mee kunt. heb je een andere manier? Deel het dan hieronder in de comments.

Klik op de afbeelding voor de video.


Ps: Altijd op de hoogte blijven van de laatste videos? Abonneer je hier 🙂

Dag #17 Wat doe je als het je allemaal te veel wordt?

Meer sporten, minder snoepen, niet meer uitstellen, minder alcohol, meer sociale activiteiten, gezonder eten WHAAAAA wordt je ook af en toe he-le-maal GEK van alle doelen die je jezelf hebt opgelegd? Begrijpelijk, maar geen paniek, want vandaag leg ik je uit hoe met deze “overwhelm” kan omgaan. Neem even een moment voor jezelf; sit back and relax en gun jezelf even 4 minuten de tijd om op adem te komen.
Lees hier mijn blogpost over dit onderwerp terug.


Ps: Altijd op de hoogte blijven van de laatste videos? Abonneer je hier 🙂

Het ochtendritueel van goaldigger Eve Tomaszewski

 

Ochtendrituelen ze kunnen je dag maken of breken. Je weet dat de tijd nemen in de ochtend om te sporten, mediteren of lezen voor een vliegende start kan zorgen, maar in hoeverre lukt dat allemaal in het echte leven? Elke week vraag ik een inspirerend persoon naar zijn/ haar ochtendritueel. Vandaag doen we het ochtendritueel van…

EDITOR EN GOALDIGGER: EVE TOMASZEWSKI

Deze knappe vrouw schrijft graag verhalen. Haar werk is gepubliceerd in magazines als Grazia, ELLE, Cosmopolitan en L’Officiel. Maar wat we stiekem veel leuker vinden is haar platform The Goaldiggers Club. Hiermee wil ze vrouwen inspireren om hun doelen te bereiken. En ze bouwt hiermee een community van vrouwen die elkaar supporten in hun weg naar succes. Volgens mij is dat doel in elk geval behaald. Ik vroeg Eve a.k.a ‘The Snooze-queen” wat haar gewoontes in de ochtend zijn.

EVE, IN HOEVERRE BEN JE BEWUST BEZIG MET JE EIGEN OCHTENDRITUEEL? EN WAT IS HIERVAN DE IMPACT OP JE DAG?

“Ik ben sinds kort veel meer bezig met mijn ochtendritueel. Je kunt meer bereiken als je het maximale uit je ochtend haalt. Dat heb ik gelezen in vele business minded boeken.  You are a badass van Jen Sincero en De zeven eigenschappen van effectief leiderschap van Stephen Covey kan ik alle ambitieuze vrouwen aanraden. Ik heb het in de praktijk ook gezien bij ondernemende vrouwen om me heen. Ik geloof dat je succesvoller kunt worden in je carrière en kunt zorgen voor meer peace of mind als je de dag goed begint.”

BEN JE EEN OCHTENDMENS? 

“Ik ben helemaal geen ochtendmens. Sterker nog: snoozequeen is mijn middle name. Ik vind het verschrikkelijk om vroeg op te staan. Het valt ook helemaal niet mee om mezelf aan te leren om het wel te doen. Het lukt me nog niet om elke ochtend vroeg op te staan. Meestal wordt het 8.00. Soms 8.30! Ik blijf proberen.. Ik geef mezelf de tijd om er aan te wennen en het mezelf als routine aan te leren. Succes doesn’t happen overnight! Elke ochtend zet ik mijn wekker vijf minuten eerder. Mijn doel is om binnen drie maanden vijf dagen in de week om 6.30 op te staan. Misschien komt er ooit nog wel een dag dat ik dat doe met een big smile, haha.”

WAT IS VAAK DE EERSTE GEDACHTE DIE JE HEBT ALS JE ’S MORGENS OPSTAAT?

“Nee. Ik wil niet! Begrijp me niet verkeerd. Ken je die quote: create a life worth waking up for? Ik ben altijd bezig met het creëren van een leven dat het waard is om voor uit bed te komen en dat is gelukt: ik doe wat ik leuk vind, heb eigenlijk nooit het idee dat ik aan het werk ben, de mensen om me heen zijn inspirerende en liefdevol en ik ben blij met mezelf. Ik ben gewoon moe als ik mijn ogen open doe, I can’t help it, haha.”

HOE ZIET JOUW DAGELIJKSE OCHTENDRITUEEL ERUIT? 

“Als ik mezelf na drie keer snoozen uit bed heb gedwongen loop ik naar de douche, de laatste tien seconden draai ik het water kouder om goed wakker te worden. Dat went nooit, geloof me. Als ik mezelf heb afgedroogd breng ik met een watje micellar water aan van Bioderma. Daarna doe ik dagcrème op, ik gebruik momenteel Charlotte’s Magic Creme van Charlotte Tilburry.

Daarna maak ik mezelf op met foundation, ik heb alle designermerken geprobeerd, maar gebruik nu Nutri Lift Gold van L’Oréal. Mijn blush is van &Other Stories, de kleur stockinette nude is een topper. Daarboven breng ik de Watt’s up highlighter van Benefit aan. Ik doe de babydoll mascara van Yves Saint Laurent op en bewerk tot slot mijn wenkbrauwen met een wenkbrauwpotlood van Mrs. Highbrow in de kleur medium brown. Dan is het tijd om mijn haren te föhnen en mijn coupe met wax en haarlak in model te brengen.
Verder neem ik altijd even de tijd om te mediteren. Ik leg mijn matje in het midden van mijn woonkamer en blijf daar minimaal 5 minuten, maar meestal tien minuten zitten. Niet heel lang, maar wel genoeg om even mijn gedachten los te laten en rust te creëren in mijn hoofd. Het helpt me ook om gedurende de dag om rustiger en gefocust te blijven. Als ik klaar ben met mediteren zet ik een intentie voor mijn dag. Dat varieert van “ik kan alles wat ik wil bereiken” tot “vandaag ga ik goed voor mezelf zorgen”. Als ik een afspraak buiten de deur heb haal ik bij de Coffee Company of Lot Sixty One een soya latte met hazelnoot siroop (dat is voor mij een geluksmomentje) anders ga ik thuis aan het werk.”

Hoe ziet jouw ontbijtje eruit? 

Ik moet van mezelf ontbijten en zorg ervoor dat ik altijd amandelmelk, havermout en blauwe bessen in huis heb, daar strooi ik nog wat glutenvrije boekweit granola van Eat Natural overheen. Alsnog gebeurt het regelmatig dat ik mijn ontbijt oversla. Als ik ontbijt dan doe ik dat op de bank of staand bij het aanrecht als ik haast heb. Ik drink wel altijd een groot glas lauwwarm water met een schijfje citroen.

HOE ZIET JOUW IDEALE OCHTENDRITUEEL ERUIT? IS ER IETS WAT JE ZOU WILLEN VERANDEREN? 

“Het lukt me nog niet zo goed om vroeg op te staan, dit zou ik heel graag willen veranderen, maar daar werk ik aan. Verder ga ik soms toch nog de deur uit zonder te ontbijten, ook dat moet echt anders.”

STEL JE STAAT OP EN VOELT NIET ECHT DE ENERGIE OM DE DAG DOOR TE KOMEN, IS ER DAN IETS DAT JE DOET OM JEZELF TE MOTIVEREN?

“Natuurlijk gebeurt het wel eens dat je ‘s morgens niet energiek bent en dan is de verleiding groot om lekker te blijven liggen. Als je jezelf de ruimte geeft om dat te doen, raak je uit je ritme. Als je je vast houdt aan je ritme zullen de momenten dat je je ’s morgens niet energiek voelt steeds minder voorkomen. Daarom ben ik mezelf aan het aanleren om elke ochtend op dezelfde tijd op te staan.  Als ik op momenten dat ik liever wilde blijven liggen toch opsta, ben ik na mijn ochtendroutine trots op mezelf dat ik het toch heb gedaan en dat geeft me op dagen dat ik me in eerste instantie niet energiek voelde meteen een boost.”

Eve interviewde Sanny over haar ochtendritueel, en dat lees je hier op The Goal Diggersclub

 

Foto credits: Myrthe Giesbers

Dag #16 Hoe ik leerde mijn grenzen aan te geven

Lees dit hard op: Nee, Nee, Nee, Nee! Zo.. was dat nou zo moeilijk? Nee he!? In mijn video van vandaag geef ik je een paar handige tips hoe je makkelijker “nee” kan zeggen. Ga je nu die video kijken? Ja natuurlijk! 😜


Ps: Altijd op de hoogte blijven van de laatste videos? Abonneer je hier 🙂

Dag #13 Minder geld uitgeven

Happy Friday! Het weekend komt eraan, en ik wil je helpen om ook nog wat geld in je zak te houden, dus hier komen mijn bespaar tips:

Ps: Altijd op de hoogte blijven van de laatste videos? Abonneer je hier 🙂

Dag #12 Prioriteiten stellen

Het is deze hele maand de Motivatie Maand! Ik ga je motiveren om aan de slag te gaan met de doelen die je voor jezelf hebt gesteld. Maar je kunt niet alles vandaag doen. Besef dat. Er zijn een hoop dingen die allemaal heel belangrijk  zijn, maar niet alles lukt in 1 dag. Prioriteiten stellen kan heel moeilijk zijn, zeker als je veel wilt. In de video van vandaag vertel ik je wat mij helpt op mijn prioriteiten op een rijtje te krijgen.


Ps: Altijd op de hoogte blijven van de laatste videos? Abonneer je hier 🙂

Apps die helpen jouw motivatie te behouden

Goede voornemens stellen zijn altijd makkelijk; er zijn altijd wel dingen die je wilt veranderen. Maar toch gebeurd het maar al te vaak dat mensen hun goede voornemens niet behalen. Hoe dat komt? Dat heeft eigenlijk alles te maken met je vastgeroeste gewoontes en je onbewuste gedrag. Belangrijk is dus dat je je bewust gaat worden van je onbewuste gedrag en dat je deze gaat aanpakken.

Het aanpakken van je onbewuste gedrag is, laten we eerlijk zijn, niet makkelijk. Maandenlange herhaling van dagelijkse handelingen zijn hier voor nodig voordat je resultaat ziet. Doorzetten is daarom van groot belang, maar kan best lastig worden. Je komt maar al te vaak voor verleidingen te staan en je moet een behoorlijke wilskracht hebben om deze verleidingen te weerstaan. Gelukkig zijn er een paar toffe apps die je hierbij kunnen helpen.

Dit is mijn top 4 beste motivatie apps:

1. Streaks: In deze app kan je 6 doelen definiëren en bijhouden of je deze doelen wel of niet bereikt hebt. De app is simpel en duidelijk; meer hoeft het ook niet te zijn! Belangrijk bij deze app is wel dat je voor jezelf haalbare en realistische doelen opstelt; wees eerlijk naar jezelf, kijk naar jezelf. Welke levensstijl past bij mij? Maak het behapbaar en zorg er voor dat je voor je oude gewoontes goede alternatieven verzint.

2. Mijn water: In deze app kan je heel makkelijk bijhouden hoeveel water je nou eigenlijk gedronken hebt op 1 dag. Wanneer ik niet bewust bezig ben met genoeg drinken op een dag, kom het soms zomaar voorkomen dat ik amper een halve liter heb gedronken. Veels te weinig natuurlijk! Daarom houd ik het voor mezelf bij, net zolang totdat ik gewend ben om minstens 1,5 liter water of thee per dag te drinken.

Streaks (links), Mijn water (rechts)

3. Human: In deze app worden je afgelegde kilometers per dag bij gehouden. Een super handige app wanneer je bijvoorbeeld meer wilt bewegen op een dag.

4. Forest: Dit is de app voor iedereen met een telefoonverslaving! Forest is een leuk vormgegeven app die je helpt om geconcentreerder en productiever te zijn. Hun motto is dan ook: “Stay focused, be present”.

Elke keer wanneer je gefocust wilt werken, plant je een zaadje en binnen 30 minuten groeit deze uit tot een boom. Maar kan je niet van je telefoon afblijven binnen deze tijd? Dan sterft het plantje. Maar lukt het je wel? Dan heb je misschien wel binnen de kortste keren een virtueel bos waarbij elke boom voor een productief half uur staat!

Een andere leuke optie van de app is dat je ook een echte boom kan planten! Wanneer je namelijk 2500 muntjes hebt verzameld (deze verdien je door veel bomen te laten groeien), kun je een echte boom kopen. De organisatie We Forest plant vervolgens dan namens jou een boom. Hiermee pak je dus met deze app zowel jouw eigen problemen aan, maar ook die van de wereld!

Human (links), Forest (rechts)

Dag #10 Geen tijd? Bullshit!

Het is dag 10 in de motivatie maand. Hoe gaat het met je doelen? Je kunt niet alles in 1 dag doen, maar je kunt wel elke dag een klein beetje doen:

Ps: Altijd op de hoogte blijven van de laatste videos? Abonneer je hier 🙂

Weekvlog: Te gast bij RTL Live & Grappig nieuws!

 

Jorg gaat vloggen!!! Of dit elke week gaat zijn weet hij nog niet, maar hij wil graag zijn eerste stappen als ondernemer documenteren. Dit is zijn eerste video die hij zelf heeft ge-edit *trots!

Ps: Altijd op de hoogte blijven van de laatste videos? Abonneer je hier 🙂

Dag #7 Tips om gezonder te eten

Yes weekend! Veel mensen hebben zich voorgenomen om gezonder te gaan eten in het nieuwe jaar. In één keer het roer radicaal omgooien is vrij pittig, daarom kies ik ervoor om stukje bij beetje steeds meer te letten op mijn eten én drinken. In deze video zie je hoe je met een paar kleine aanpassingen toch al veel gezonder kunt gaan leven. Ook hier geldt weer; maak je doelen haalbaar en meetbaar.  ”Geen frisdrank” meer drinken is een stuk beter meetbaar dan ”gezonder eten”, daardoor is het ook makkelijker te behalen, en daar voel je je goed over.


Ps: Altijd op de hoogte blijven van de laatste videos? Abonneer je hier 🙂